Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Portugalski sektor perfum i kosmetyków w 2015 r.

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Bogdan Zagrobelny | 2016-01-17 18:10:34
perfumy, kosmetyki

Według badania „Sectores Perfumaria e Cosmética (Mercado Ibérico)” firmy Informa D&B obroty w sektorze produktów perfumeryjnych i kosmetycznych na rynku iberyjskim powinny wzrosnąć w 2015 roku o 1,7% do 4735 mln euro. Sektor zarejestruje nieco silniejszy wzrost w Hiszpanii, gdzie w sprzedaż na koniec 2015 roku powinna zarejestrować łączną wartość 4073 mln euro, co stanowi wzrost o 1,8% w stosunku do roku 2014. W Portugalii rynek osiągnął obroty na poziomie ok. 662 mln euro, tj. o 1,4% wyższe niż rok wcześniej.

W 2014 roku, sprzedaż w sektorze perfum i kosmetyków na rynku iberyjskim spadła o 1,2% do 4655 mln euro, co reprezentowało spowolnienie tempa w porównaniu do poprzednich lat.

W tym samym roku, Hiszpania stanowiła 86% rynku iberyjskiego natomiast Portugalia 14%. Gorsze wyniki odniósł wówczas rynek hiszpański, który skurczył się o 1,3% do 4002 mln euro, podczas gdy w Portugalii spadek wyniósł 0,6%, utrzymując sprzedaż na poziomie na 653 mln euro. Spowolnienie w sprzedaży wpłynęło negatywnie, w szczególności na segment perfum i zapachów, który w 2014 roku zarejestrował spadek o 2,9% oraz kosmetyków kolorowych i do pielęgnacji włosów, gdzie spadek w obu przypadkach wyniósł 1,6%. Rynek kosmetyków do pielęgnacji skóry zmniejszył się o 1,3%, podczas gdy segment produktów do higieny osobistej wykazał najbardziej pozytywne wyniki (wzrost o 0,7%).

Kurczenie się rynku krajowego zwiększyło sprzedaż hiszpańskich firm za granicę, która w 2014 roku wzrosła o 3,4%. W latach 2009-2014 wzrost ten wyniósł 50%, osiągając poziom wysokości 2767 mln euro w 2014 r. Eksport w Portugalii spadł natomiast o 4,6%, po tym jak w roku 2013 zmniejszył się o 6,1%.

Struktura korporacyjna sektora wykazuje znaczny stopień koncentracji, obejmując pięć największych grup reprezentujących około 40% sprzedaży rynku Iberyjskiego.