Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Sektor BPO

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Krzysztof Kuciński | 2016-01-07 15:51:37
portugalia, portugal, gospodarka, bpo, usługi

Portugalia posiada 450 firm działających w sektorze usług wspólnych BPO, generując obroty w wysokości 1,3 mld euro, co stanowi około 1% PKB. Wśród firm BPO znajdują się dobrze znane i wiodące marki, takie jak: Cisco, która obecnie ma już 3 centra usług w Portugalii.

Również Hercules and Liberty rozpoczęła instalowanie nowego centrum w kraju, tak samo Nokia Siemens Networks zainicjowała działaność swojego drugiego centrum Global Network Solutions Center. Coraz więcej firm decyduje się inwestować w Portugalii w tym sektorze, natomiast branża ta wykazuje dwucyfrowy wzrost w ciągu ostatnich 4 lat i spodziewa się utrzymać ten poziom w najbliższych latach.

 

Portugalia posiada wykwalifikowaną siłę roboczą oraz dużą liczbę absolwentów, szczególnie w takich dziedzinach jak biznes i administracja. Znaczny odsetek Portugalczyków jest w stanie prowadzić rozmowę w języku innym niż ojczysty. Co najmniej 42% potrafi się komunikować w jednym języku obcym, a 23% może to robić w przynajmniej dwóch językach.

 

Powszechnie znany jest fakt, że Portugalia ma jeden z najlepszych i najbardziej zaawansowanych systemów komunikacyjnych i telefonicznych, przyczyniając się do płynnego workflow w centrach usług wspólnych. Koszty związane z używaniem Internetu w Portugalii są uważane za niskie, a szerokość pasma za bardzo wysokie.

Wiele firm posiada centra usług wspólnych w Portugalii, m.in. The Phone House, Adidas, Cisco, 3C, Solvay, IBM BTO, Nokia Siemens, Microsoft, Santander, Fujitsu Services, Reditus, HP, NetJets, SAP, PT.

 

Opracowano na bazie materiałów Portugalskiej Agencji Inwestycji i Handlu Zagranicznego - AICEP.